Inwestycje na Odrze mają sprawić, by nie wypłycała się i nie pogłębiała, nie zmieniła koryta, a woda miała swobodny przepływ; poprawi to bezpieczeństwo przeciwpowodziowe - mówi PAP wiceszef Wód Polskich Wojciech Skowyrski. Rzeka nie będzie pogłębiana ani betonowana - dodaje.
Spółka Wody Polskie opublikowała stanowisko w związku z doniesieniami medialnymi dotyczącymi planowanych inwestycji na Odrze, określających je jako "betonowanie rzeki" i "niszczenie natury". Poniżej przytaczamy stanowisko w całości.
Siedem miejsc postojowo-cumowniczych oraz nowe oznakowanie szlaku żeglownego pojawi się na Odrze dolnej i granicznej. Głównym wykonawcą została firma AARSLEFF Sp. z o.o., która od ćwierć wieku działa na polskim rynku budowlanym. Prace mają potrwać do listopada 2022 roku.
Rozmowa z Janem Stasiakiem, blisko 50 lat związanym z działalnością portową, 16 lat pełniącym funkcję Przewodniczącego Rad Interesantów Portu Szczecin.
Członkowie Koalicji Ratujmy Rzeki sprzeciwiają się regulacji Odry na potrzeby rozwoju żeglugi śródlądowej. Przygotowana przez nich petycja „Stop niszczeniu Odry” trafi teraz do przewodniczącej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen.
Wody Polskie realizują kompleksowe inwestycje, zgodnie z zasadami zrównoważonego gospodarowania wodami. Do najważniejszych należą zadania z zakresu ochrony przed powodzią i suszą.
Flota OT Logistics, lidera żeglugi śródlądowej w regionie, już wykorzystuje nowe możliwości wynikające z uruchomienia stopnia wodnego na Odrze w Malczycach. Przez śluzę przepłynął zestaw, który przewoził generator z Wrocławia do Hamburga. Stopień wodny w Malczycach był budowany od 2013 r.
Odra to potencjał transportowy i gospodarczy, na którym może korzystać pięć nadodrzańskich regionów. Co do tego zgodni byli uczestnicy konferencji inaugurującej Samorządowy Rok Rzeki Odry 2018, która odbyła się w Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu, z udziałem marszałków, samorządowców i przedstawicieli administracji państwowej. - Jesteśmy i będziemy ambasadorami Odry - powiedziała marszałek Elżbieta Anna Polak, która jest członkiem Komitetu Honorowego Samorządowego Roku Rzeki Odry 2018.
Polsko-niemiecką umowę z 2015 r., mającą zwiększyć ochronę przeciwpowodziową na granicznym odcinku Odry, należy renegocjować – powiedział w sobotę w Szczecinie minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. Zdaniem ministra, umowa blokuje inwestycje na Odrze związane z IV klasą żeglowności.
Priorytetem rządu są inwestycje na Odrze, gdzie wkrótce ruszą prace związane z likwidacją wąskich gardeł. Realizacja rządowego programu ma przynieść korzyści całej gospodarce – rozwinie się transport rzeczny, a wraz z nim ta gałąź przemysłu, oraz poprawi się bezpieczeństwo przeciwpowodziowe. Żeglowność rzek ma być przywrócona do 2030 roku, co w sumie ma kosztować 70 mld zł.
Ukraińskie morskie drony z nowym wyposażeniem
Rosyjskie władze postulują zmianę przebiegu granicy z Finlandią i Litwą na Morzu Bałtyckim
Postępuje modernizacja Nabrzeża Helskiego
Nowa fregata pod japońską banderą. JS Yahagi rozpoczyna służbę
Codzienny półmaraton do stoczni Crist dla rekordu i pomocy
RTE i konsorcjum Chantiers de l'Atlantique - Hitachi Energy podpisały umowę na technologię dla sektora offshore